SOBRE REACH

Qui som?

L’Associació Reach és una Associació Catalana per a la Prevenció de lAbús Sexual Infantil (ASI), sense ànim de lucre i amb seu a Girona. Formem part del registre d’entitats del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya (60505 – J / 2).

Reach és una paraula anglesa que significa aconseguir, i per a nosaltres significa fent camí”.

La nostra missió

L’Associació Reach té com a missió la sensibilització comunitària per a la prevenció de l’abús sexual infantil.

La sensibilització i la conscienciació dels i les professionals de l’educació que intervenen amb persones menors d’edat.

La sensibilització dels pares i mares que trenqui els mites de què és i com pot passar l’ASI.

La sensibilització dels i les agents socials i professionals vinculats a l’àmbit de la salut i del lleure, per tal d’aconseguir la identificació precoç i efectiva i la derivació als serveis corresponents.

La nostra història

L’Associació Reach va néixer de forma oficial al febrer del 2017, data en la que l’entitat va ser adherida al registre dassociacions de la Generalitat de Catalunya.

No obstant, la idea de crear una entitat per a la Prevenció de lAbús Sexual Infantil s’origina molt anteriorment. La principal raó és que un dels seus integrants va ser víctima d’abús sexual durant la seva infantesa.

En el llarg procés individual que va realitzar i sota un hermetisme total va decidir, després de molts passos endavant i enrere, demanar ajuda a serveis especialitzats. En aquell moment va identificar la manca de recursos destinats a la Prevenció de l’ASI i el seu tractament, tant per part de l’administració pública com a nivell privat.

Així doncs, va decidir iniciar un projecte amb l’objectiu de treballar per a la prevenció, la sensibilització i la conscienciació de l’Abús Sexual Infantil a Catalunya, i va establir la seu de l’entitat a Ripoll i a Girona.

A dia d’avui l’Associació Reach està formada per sis professionals i diverses persones col·laboradores que treballen de manera altruïsta per a trencar els mites sobre l’ASI i obrir mirades.

El nostre equip

El nostre equip està format per sis professionals dins de l’àmbit social, jurídic i associatiu. Els seus membres són: la Rosa, l’Ignasi, la Carme, la Mònica, la Patri i l’Àlex.

Totes nosaltres, que compartim una especial sensibilitat per a la infància, vam decidir adherir-nos a la formació de l’entitat aportant així diversos punts de vista.

L’Associació Reach compta amb voluntariatprofessionals i persones col·laboradores que faciliten la nostra tasca i ens donen una major empenta en la divulgació i la sensibilització de l’Abús Sexual Infantil.

La nostra relació com a membres de l’equip està basada en una comunicació oberta, horitzontal i igualitària.

Si detectes o estàs patint abús sexual infantil

#INFÀNCIARESPON