SOBRE REACH

Qui som?

L’Associació Reach és una Associació Catalana per a la Prevenció de lAbús Sexual Infantil (ASI), sense ànim de lucre i amb seu a Girona. Formem part del registre d’entitats del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya (60505 – J / 2).

Reach és una paraula anglesa que significa aconseguir, i per a nosaltres significa fent camí”.

La nostra missió

L’Associació Reach té com a missió la sensibilització comunitària per a la prevenció de l’abús sexual infantil.

La sensibilització i la conscienciació dels i les professionals de l’educació que intervenen amb persones menors d’edat.

La sensibilització dels pares i mares que trenqui els mites de què és i com pot passar l’ASI.

La sensibilització dels i les agents socials i professionals vinculats a l’àmbit de la salut i del lleure, per tal d’aconseguir la identificació precoç i efectiva i la derivació als serveis corresponents.

La nostra història

L’Associació Reach va néixer de forma oficial al febrer del 2017, data en la que l’entitat va ser adherida al registre dassociacions de la Generalitat de Catalunya.

No obstant, la idea de crear una entitat per a la Prevenció de lAbús Sexual Infantil s’origina molt anteriorment. La principal raó és que un dels seus integrants va ser víctima d’abús sexual durant la seva infantesa.

En el llarg procés individual que va realitzar i sota un hermetisme total va decidir, després de molts passos endavant i enrere, demanar ajuda a serveis especialitzats. En aquell moment va identificar la manca de recursos destinats a la Prevenció de l’ASI i el seu tractament, tant per part de l’administració pública com a nivell privat.

Així doncs, va decidir iniciar un projecte amb l’objectiu de treballar per a la prevenció, la sensibilització i la conscienciació de l’Abús Sexual Infantil a Catalunya, i va establir la seu de l’entitat a Ripoll i a Girona.

A dia d’avui l’Associació Reach està formada per sis professionals i diverses persones col·laboradores que treballen de manera altruïsta per a trencar els mites sobre l’ASI i obrir mirades.

El nostre equip

El nostre equip està format per sis professionals dins de l’àmbit social, jurídic i associatiu. Els seus membres són: la Rosa, l’Ignasi, la Carme, la Mònica, la Patri i l’Àlex.

Totes nosaltres, que compartim una especial sensibilitat per a la infància, vam decidir adherir-nos a la formació de l’entitat aportant així diversos punts de vista.

L’Associació Reach compta amb voluntariatprofessionals i persones col·laboradores que faciliten la nostra tasca i ens donen una major empenta en la divulgació i la sensibilització de l’Abús Sexual Infantil.

La nostra relació com a membres de l’equip està basada en una comunicació oberta, horitzontal i igualitària.

Àlex

President. Xarxes socials i gestió de projectes

Trencar el silenci va donar-me l’oportunitat de comprometre’m amb mi mateix i amb la resta de persones. La creació de Reach va ser l’aleteig per agafar impuls i fer un camí conjunt. Cal que passem a un estat d’acció col•lectiva que permeti l’empoderament de la infància i la prevenció de l’Abús Sexual Infantil.

Patri

Gestió i coordinació de projectes

Formar part de Reach significa establir un compromís amb la infància i per tant, un camí conjunt per a la conscienciació i sensibilització de l’ASI. En el 80% dels casos, l’abús succeeix en l’entorn intrafamiliar i conegut del o la menor. Confio en què la visibilitat i veu de cadascú de nosaltres ens permeti continuar reivindicant els drets dels més petits. La prevenció sí és possible i és cosa de tots.

Rosa

Prevenció i gestió econòmica

Versàtil i creativa, em fascina transformar i veure com d’un no res es pot convertir en un tot.
Dins d’un procés intern de canvi i creixement personal com a dona i persona vaig sentir que des de Reach podia acompanyar i fer camí per conscienciar, donar suport, canviar i fer passes tots plegats.

Mònica

Prevenció i gestió de col.laboradors

Optimista i persistent, confio en la implicació i capacitat transformadora de les persones.
Com a membre de Reach la meva tasca principal és conscienciar i sensibilitzar sobre l’Abús Sexual Infantil. 1 de cada 5 ho pateixen, és una dada real! És necessari generar consciència als que ens envolten i donar veu a la responsabilitat col•lectiva com a societat. D’aquesta manera podrem ser-ne conscients, empoderar i protegir a la nostra infància. La infància de tots.

Carme

Promoció i gestió d'iniciatives socials

Tot comença amb una primera passa, tots i totes som societat.
M’agradaria doncs que a les nostres escoles es parlés d’educació sexual-afectiva per tal de donar eines i estratègies als nostres infants. Si hi posem veu, hi posem consciència.
La prevenció sí és possible i és cosa de tots.

Lara

Comunicació corporativa

L’Abús Sexual Infantil és un problema que ens toca a tota la societat, mirar cap a un altre costat no hauria de ser una opció.
Col•laboro amb Reach com assessora de comunicació treballant conjuntament en el contingut, en la divulgació i en els aspectes corporatius de l’associació. Els missatges no només cal que arribin a aquells que els necessiten, sinó també a aquells que poden recolzar als més vulnerables i fer front a l’ASI de forma conjunta. Tota la societat unida podem trencar el silenci.

Contacta amb nosaltres

INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES

• Responsable del tractament: ASSOCIACIÓ REACH PER A LA PREVENCIÓ DE L'ABÚS

• Finalitat del tractament: Mantenir una relació amb l'Usuari i, si ens autoritza, l'enviament de newsletters, comunicacions comercials i promocions.

• Legitimació del tractament: Interès legítim i consentiment de l'interessat/da.

• Conservació de les dades: Es conservaran durant el temps que hi hagi un interès mutu o durant el temps que sigui necessari per al compliment d'obligacions legals.

• Destinataris: Prestadors de serveis o col·laboradors.

• Drets: Dret a retirar el consentiment en qualsevol moment. Dret d'accés, rectificació, portabilitat i supressió de les seves dades i de la limitació o oposició al seu tractament. Dades de contacte per exercir els teus drets: associacioreach@gmail.com

• Informació addicional: Podeu trobar més informació a la nostra Política de Privacitat.

Si detectes o estàs patint abús sexual infantil

#INFÀNCIARESPON