EXPOSICIÓ “TABÚ”
IL·LUSTRACIONS PER EDUCAR

“Tabú”, prendre consciència sobre l’abús sexual infantil

El 6 de Novembre de 2020 s’inaugurarà a la Casa de Cultura de Girona el primer projecte artístic sobre prevenció de l’abús sexual infantil de l’Associació Reach amb la col·laboració de l’artista Emma Morales Ruiz.

Per aquest primer projecte, hem comptat amb la col·laboració especial de l’artista Emma Morales Ruiz (Madrid, 1981), amb qui conjuntament hem treballat missatges de prevenció de l’abús sexual infantil destinades tant a adults com a infants.

Les il·lustracions tenen un caire màgic, on els colors vius interactuen i connecten directament amb els petits i petites, però sense amagar res. Cada una de les làmines compta amb una imatge ferma sobre els límits del cos de l’infant o la juguesca psicològica que pot exercir la persona abusadora sobre els infants. Què són els secrets? Com podem diferenciar els secrets bons i els dolents? Com podríem apoderar als infants?

Segons el Consell d’Europa, 1 de cada 5 nens i nenes pateixen abusos sexuals durant la seva infància. Majoritàriament els abusos es donen en un espai conegut per l’infant, el que fa que pel menor encara sigui més difícil poder exercir la seva veu i protegir-se. I aquest és un dels grans motius per el que és tant important educar no només als infants, sinó també a les seves famílies per tal que els puguin ensenyar què significa el consentiment i quines parts del cos es poden tocar i quines no, així com trencar el silenci en l’àmbit familiar.

Informació de l’acte

Títol: Tabú

Exposició: del 9 al 26 de novembre.

Horari: de dilluns a divendres de 10 a 20h

Lloc: Casa de Cultura de Girona. Pl. De l’Hospital, 6 de Girona. info@casadecultura.cat –  972 20 20 13

Il·lustracions: Emma Morales Ruiz

Col·labora: Marta Simó Nebot

Descarregar NOTA DE PREMSA

L’acte d’obertura és sensible a canvis d’última hora esdevinguts pel Covid-19.

“Tabú” molt més que una exposició

Amb la col·laboració especial

[instagram-feed]